توابع متعلق به کامپوننت ریجید بادی(برای فیزیک اجسام جامد)
AddExplosionForce | یک نیرو را با کامپوننت ریجید بادی
برای شبیه سازی آثار انفجار بکار می گیرد.این نیروی انفجار با دور شدن از
ریجید بادی به طور خطی افت خواهد کرد. |
AddForce | یک نیرو را به ریجید بادی اضافه می
کنه.نیروی رانش در راستای بردار(مثلا بردار که x=1 و y=0 و z=0 باشه یعنی
در راستای محور x . البته بعدا بیشتر توضیح میدیم) |
AddForceAtPosition | برای بکار بستن نیرو در یک موقعیت بکار می رود.در نتیجه باعث ایجاد یک گشتاور و نیرو روی گیم ابجکت میشه. |
AddRelativeForce | باعث ایجاد یک نیروی ریجید بادی نسبت به سیستم مختصات آن می شود. |
AddRelativeTorque | یک نیروی چرخشی را برای ریجید بادی نسبت به سیستم مختصات آن ایجاد می کند. |
AddTorque | یک نیروی چرخشی رو ایجاد می کنه. |
ClosestPointOnBounds | نزدیک ترین نقطه به جعبه محیطی متصل به کلایدرها را بر می گرداند. |
GetPointVelocity | سرعت ریجید بادی روی نقطه ی worldPoint در فضای جهانی را بر می گرداند. |
GetRelativePointVelocity | سرعت نسبی ریجید بادی در نقطه ی relativePoint را بر می گرداند. |
IsSleeping | بررسی می کند آیا ریجید بادی به خواب رفته است یا نه؟ true/false خروجی |
MovePosition | برای حرکت ریجید بادی به موقعیت دلخواه بکار می رود. |
MoveRotation | برای چرخش ریجید بادی به اندازه ی دلخواه بکار میره. |
SetDensity | جرم مبتنی بر کلایدرهای متصل به ریجید بادی را با فرض یک چگالی ثابت تنظیم می کند. |
Sleep | نیرویی روی ریجید بادی ایجاد می کند تا در حداقل یک فریم sleep کند(به خواب رود) |
SweepTest | بررسی می کند اگر ریجید بادی با چیزی برخورد کرد،آیا آن از میان صحنه عبور کرده بود یا نه. |
SweepTestAll | مثل SweepTest است اما همه hit یا برخوردها را بر می گرداند. |
WakeUp | به ریجید بادی دستور wake up یا بیدار شدن می دهد. |
برچسب ها : ریجید ,بادی ,نیروی ,ایجاد ,بکار ,نیرو ,ریجید بادی ,نیروی چرخشی ,دلخواه بکار ,سیستم مختصات ,باعث ایجاد