درود
در این قسمت می خواهم آموزش دهم که چکون از مقدیر و توابع اسکریپت های دیگه استفاده کنید.
1- ابتدا یک اسکریت با نام دلخواه ایجاد میکنیم.(نام اسکریپت را به خاطر داشته باشید)
2- اسکریپت را باز کنید.
3- چند تا float به صورت public ایجاد می کنیم.(توجه کنید حتما باید public باشد)
من به این صورت نوشته ام.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {
public float myFloat = 12;
void Start () {
}
void Update () {
}
}
4- حالا یک اسکریپت دیگر ایجاد می کنیم با نام (myScript)
5- یک گیم آبجکت خالی ایجاد می کنیم با نام دلخواه.
6- هر دو اسکریپت را به آبجکت جدید می دهم.
7- اسکریپت جدید را باز کنید .
8- برای دسترسی به اسکریپت اول شما باید از GetComponnet استفاده کنید.
9-پس در اسکریپت جدید به این گونه می نویسم :
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class myScript : MonoBehaviour {
void Start () {
print (GetComponent<NewBehaviourScript>().myFloat);
}
}
10- دربین <> باید نام اسکریپت مورد نظر را بنویسید (همان اسکریپت اول که ساخته ایم)
11- پس از () یک نقطه می گذاریم و از مفادیر استفاده می کنیم .
من در این جا دستور پرینت را نوشته ام که مقدار myFloat را برای ما چاپ می کند.
به پایان آموزش رسیدیم نظر فراموش نشود