درود
در این قسمت می خواهم آموزش دهم که چکون از مقدیر و توابع اسکریپت های دیگه استفاده کنید.



1- ابتدا یک اسکریت با نام دلخواه ایجاد میکنیم.(نام اسکریپت را به خاطر داشته باشید)



2- اسکریپت را باز کنید.



3- چند تا float به صورت public ایجاد می کنیم.(توجه کنید حتما باید public باشد)




من به این صورت نوشته ام.


using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class NewBehaviourScript : MonoBehaviour {


    public float myFloat = 12;

    void Start () {
        
    }
    

    void Update () {
        
    }
}


4- حالا یک اسکریپت دیگر ایجاد می کنیم با نام (myScript)



5- یک گیم آبجکت خالی ایجاد می کنیم با نام دلخواه.



6- هر دو اسکریپت را به آبجکت جدید می دهم.



7- اسکریپت جدید را باز کنید .


8- برای دسترسی به اسکریپت اول شما باید از GetComponnet استفاده کنید.


9-پس در اسکریپت جدید به این گونه می نویسم :


using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class myScript : MonoBehaviour {
    void Start () {
        print (GetComponent<NewBehaviourScript>().myFloat);

    }



}

10- دربین <> باید نام اسکریپت مورد نظر را بنویسید (همان اسکریپت اول که ساخته ایم)

11- پس از () یک نقطه می گذاریم و از مفادیر استفاده می کنیم .




من در این جا دستور پرینت را نوشته ام که مقدار myFloat را برای ما چاپ می کند.





به پایان آموزش رسیدیم نظر فراموش نشود