بعد از یک مرور بر رابط کاربری یونیتی نوبت آن شده که بی مقدمه وارد برنامه نویسی شویم.
این آموزش در واقع شروع اسکریپت نویسی در یونیتی با مثال کاربردی است.
در این آموزش با محیط برنامه نویسی Mono Develop آشنا میشویم وطبق یک مثال کاربردی ( پیاده سازی هوش مصنوعی یک موجود که بین چند نقطه جابه جا میشود یا به اصطلاح پاترول میکند.) اولین اسکریپت را مینویسیم.
این آموزش مقدمه آموزش های بعدی است و اگر با اسکریپت نویسی در این انجین آشنایی ندارید پیشنهاد میکنم حتما این آموزش را ببینید.
مطالبی که در این آموزش می آموزید :
کار با کامپوننت های گیم آبجکت در کد
کار با Position
کار با Vector3
آشنایی با Time.deltaTime و کاربرد آن