ترجمه: گیم اور

این متغیر ها در inspector مشاهده میشه(بعد از اختصاص کامپوننت ریجید بادی به گیم ابجکت  دلخواه)

angularDrag درگ زاویه ای گیم ابجکت
angularVelocity بردار شتاب زاویه ای از ریجید بادی
centerOfMass مرکز ثقل نسبت به لولای ترنسفورم گیم ابجکت
collisionDetectionMode مد تشخیص کالیژن ریجید بادی
constraints میزان درجه ی آزادی مجاز برای شبیه سازی این ریجید بادی را کنترل می کند.
detectCollisions کالیژن دیتکشن فعال باشد یا خیر؟ (به طور پیشفرض فعال است)
drag درگ گیم ابجکت
freezeRotation قفل گذاری تاثیر فیزیک روی چرخش گیم ابجکت حول محورهای xyz
inertiaTensor تنسور اینرسی مورب جرم نسبت به مرکز جرم
inertiaTensorRotation چرخش تانسور اینرسی
interpolation باعث نرمی اثر فیزیک در حال اجرا در یک نرخ فریم ثابت می شود.
isKinematic چگونگی تاثیرات فیزیک بر ریجید بادی را کنترل می کند
mass جرم ریجید بادی
maxAngularVelocity حداکثر سرعت زاویه ای از ریجید بادی
(پیش فرض 7) محدوده {0، بی نهایت}.
position موقعیت ریجید بادی
rotation چرخش ریجید بادی
sleepAngularVelocity سرعت زاویه ای که ابجکت ها استفاده می کنند تا به خواب روند (پیش فرض 0.14) محدوده {0، بی نهایت}.
sleepVelocity سرعت خطی که ابجکت ها استفاده می کنند تا به خواب روند (پیش فرض 0.14) محدوده {0، بی نهایت}.
solverIterationCount تعداد تکرار یا از سرگیری های solver در ریجید بادی
useConeFriction رانش اصکاک مخروطی برای استفاده ی ریجید بادی
useGravity کنترل می کند آیا جاذبه بر ریجید بادی تاثیر بگذارد یا خیر.
velocity بردار سرعت یا شتاب ریجید بادی_شتاب روی محور xyz
worldCenterOfMass مرکز جرم ریجید بادی در فضای جهانی(فقط خواندنی_غیر قابل ویرایش)
منبع : آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی